Phi Phi Island !

Tjeeena!

Nu ar jag och verre pa Phi Phi island. mysig o maste jag saga!
Det har hant an del sedan forra gangen jag skrev sa tankte skriva en liten uppdatering.

Vi akte som sagt forst till Bangkok dar vi skulle vara i tva dagar forst var det meningen men blev bara en natt i bangkok pga av att vi ville vara i phuket over nyar och var da tvugna att aka sa vi var dar nagra dagar innan for att vi hade bokat ett hotell redan. Kvallen i Bangkok var mysig, vi traffade en rolig prick och hans vanner som vi var ute och at med och sen akte till bargatan..eller ja den gatan dar det var en massa prostituerade bla annat pa. vi gick igenom dar och jag maste saga att jag blev sa himla forvanad, jag trodde inte att det var sa som det var..det stod tjejer som hade nummer pa sig och sedan sag man massa aldre man med unga thailandare. helt sjukt att det ar lagligt i Thailand. aja nog pratat om det. Vi var aven pa en nattmarknad i bangkok.
Vi kom hem sent pa nattenoch da skulle vi kolla buss eller flyg till phuket, det var helt fullt pa alla bussar och det fanns inte ett enda flyg...forrans efter nyar. Vi fick panik och blev oroliga for att vi inte skulle komma till Phuket till Nyar. Men efter manga om och men sa fick vi tva bussbiljetter, 12 timmars resa som endast kostade 113 kr. billigt som bara den !

Val nere i Phuket sa trivdes vi som fiskarna i vattnet. Nu kunde vi slappna av! Vi har haft lite otur med vadret. har varit ganska molnigt har nere men fortfarande varmt. sa sa bruna har vi inte blivit an, men som tur var har vi ett antal veckor kvar har!  tuuur. Vi har aven haft lite otur med att bade jag och verre varit sjuka har nere. Men nu mar vi bra :) Har aven varit pa thai massage 1h 30 min  for 70 kr, helt klart vart det !

Nyar blev riktigt bra. Var pa beach party och det var hur mycket folk som helst. Sa pa tolvslaget stod vi pa stranden och kollade upp pa alla fyrverkerier, haftig kansla!
Har aven traffat nagra australienare, Corey, Shane och deras vanner  som vi varit lite med. Goa killar det dar.

Som sagt nu ar vi pa phi phi island. Har ar det mycker ungdomar och fest! sa har blivit en del festande nu de senaste dagarna! riktigt kul. Har aven traffat lite svenskar har som vi forfestat med. Stockholmare forressten, som hela tiden harmar hur vi pratar och tycker det later kul haha. ..

mer att saga finns det men det far jag skriva en annan dag..
/ Emma

Kommentarer
Postat av: Tove

Hejsan!

Kom in på din blogg eftersom jag googlar lite på Phi Phi Island. Jag och kompisar ska vara där om en månad ungefär och söker bra fest. Vilken del på ön borde man vara? Du sa att det var bra fest där du var, kommer du ihåg vilken del av ön det var?

Alla säger ju bara "åk till phi phi" men det är väl trots allt en ganska stor ö? :p



Skulle verkligen uppskatta svar! :)

2011-01-24 @ 14:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0